روش ارسال گزارش خطا از طریق سیستم iLO4 در سرورهای اچ پی

iLO4
اشتراک

روش ارسال گزارش خطا از طریق سیستم iLO4 در سرورهای اچ پی

سیستم iLO4 در سرورهای HP یکی از محبوبترین و حرفه ای ترین ابزارهای مدیریت و مانیتورینگ سرور به شمار میرود.

این سیستم با دارا بودن یک برد کاملآ مجزا بر روی دستگاه می تواند به عنوان جعبه سیاه دستگاه نیز عمل کند. iLO4 در صورت به کار گرفته شدن می تواند در هر شرایطی دسترسی شما را به سرور میسر کند و تنها زمانی از کار می افتد که شما تمامی کابل های برق را از سرور جدا کنید.

با توجه به امکانات سیستم iLO4 یکی ار راه های اصلی گزارش گیری از سخت افزارهای سرورهای HP می باشد که روش استاندارد گزارش گیری را از این طریق را در زیر مرور می کنیم.

ارسال گزارش عمدتآ جهت خدمات گارانتی و عیب یابی سیستم مورد استفاده قرار می گیرد که به دو بخش گزارش گیری از قطعه معیوب و گزارش گیری از کل سرور جهت عیب یابی تقسیم می شود.

در گزارش گیری جهت قطعه معیوب باید توجه داشت که شرایط قطعه فقط بر روی دستگاه اصلی که در حال سرویس دهی می باشد و محل نصب نهایی آن قطعه می باشد ملاک قرار می گیرد. لذا گزارش ها می بایست  فقط توسط این دستگاه تولید شوند تا سریال ها و گزارش های اصلی را نیز به همراه داشته باشند. 

جهت گزارش گیری از سیستم iLO4 می بایست ابتدا دستگاه را از طریق پورت iLO به شبکه متصل کرد. لازم به ذکر است دسترسی به این سرویس فقط از طریق پورت مخصوص طراحی شده بر روی دستگاه امکان پذیر است. این پورت از نوع Ethernet بوده و می توان آن را به سوئیچ یا به صورت مستقیم به یک ایستگاه کاری متصل و از آدرس IP که در منوی iLO4 قابل تنظیم است به آن دسترسی پیدا کرد. برای ورود به سرویس سیستم iLO4 در سرورهای HP نیاز به اطلاعات کاربری می باشد که این اطلاعات بر روی تگ همراه سرور درج شده است.

در سیستم iLO4 در سرورهای HP کلیه خطاها در صفحه اصلی سرویس به صورت مختصر نمایش داده می شوند :

.

iLO4

iLO4

.

در صورتیکه در قسمت وضعیت یا Status وضعیت سلامت دستگاه دارای خطا باشد می توانید اطلاعات دقیق تری از مشکل بوجود آمده را در صفحه اطلاعات سیستم (System Information)   مشاهده کنید. در این صفحه وضعیت سلامت بخش های اصلی به صورت مختصر توضیح داده شده است. وضعیت های قابل نمایش در این صفحه به شرح زیر می باشد.

قسمت هایی که وضعیت آنها با علامتی به رنگ سبز مشخص شده به درستی در حال سرویس دهی می باشند و با مقدارهای  OK (در حال سرویس دهی بدون خطا) و Redundant (در حال سرویس دهی بدون خطا و دارای پشتیبان) نمایش داده می شوند.

علامت زرد نشان دهنده بروز خطا در یک سرویس بوده اما سرویس به دلیل استفاده از سیستم های پشتیبان همچنان در حال سرویس دهی میباشد.

علامت قرمز نشان دهنده بروز خطا در یک سرویس یا قطعه می باشد و نشان دهنده از کار افتادن کامل آن سرویس می باشد.

.

iLO4

iLO4

.

در صورتیکه دستگاه شما دارای خدمات گارانتی باشد می بایست جهت ارسال دستگاه یا قطعه معیوب اطلاعات و گزارش های مورد نیاز بخش پشتیبانی و تعمیرات را از دستگاه گرفته و جهت بررسی به مرکز پشتیبانی ارسال نمایید. این اطلاعات و گزارش ها می تواند در مرحله اول در رفع مشکل از طریق راهنمایی های تخصص بخش فنی جهت رفع اشکال و در نتیجه عدم نیاز به ارسال دستگاه یا جدا کردن قطعه از دستگاه و در مرحله دوم  احراز شرایط گارانتی حیاتی باشد.

لازم به ذکر است گزارش هایی معتبر است که فقط از خود دستگاه معیوب و یا دستگاه اصلی قطعه بر روی آن در حال سرویس دهی بوده است گرفته شده و در زمان حداکثر یک روز کاری ارسال شده باشند. اطلاعات مربوط با دستگاه و قطعه از جمله مدل و شماره سریال ها در فایل گزارش موجود بوده و تغییر در آنها موجب عدم تطابق فایل های گزارش با فایل کدگذاری شده AHS می شود و دستگاه از شرایط احراز گارانتی خارج می گردد.

جهت گزارش گیری از دستگاه می بایست در مرحله اول به صفحه iLO Event Log مراجعه کرده و در بالای صفحه بر روی گزینه View CSV کلیک کنید.

.

iLO4

iLO4

.

پس از نمایش صفحه  CSV Output با کلیلک بر روی گزینه ذخیره یا Save فایل CSV را بر روی کامپیوتر خود ذخیره نمایید. این گزارش اطلاعات کاملی از تغییرات اعمال شده بر روی سیستم از قبیل خارج کردن قطعات را ارائه می دهد. توجه داشته باشید در صورتیکه دستگاه شما دارای گارانتی معتبر می باشد پاک کردن این گزارش ها موجب خروج دستگاه از شرایط گارانتی می شود و گزارش ها می بایست کل دوره گارانتی را در بر بگیرند.

.

iLO4

iLO4

.

در مرحله دوم می بایست با مراجعه به صفحه Integrated Management Log یا گزارش های مدیریتی دستگاه که شامل کلیه گزارش های سیستمی و خطاهای آن می شود همانند مرحله قبل از طریق یک خروجی فایل CSV گزارش را بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.

.

iLO5

iLO4

.

پس از آن با مراجعه به صفحه Active Health System Log و انتخاب گزینه Show Advance Setting در انتهای صفحه بر روی دکمه Download Entire Log  کلیک کرده و فایل خروجی را بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.

پس از اتمام هر سه فایل رادر قالب یک ایمیل و یا از طریق سی دی به واحد پشتیبانی ارسال کرده و در انتظار بررسی و اطلاع رسانی بمانید.

ارسال دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *

6 + 10 =

*