آنتی ویروس کسپرسکی رایگان شد؛ آغاز عرضه جهانی Kaspersky Free

اشتراک

آنتی ویروس کسپرسکی رایگان شد؛ آغاز عرضه جهانی Kaspersky Free

آزمایشگاه امنیتی کسپرسکی روز سه شنبه اعلام کرده بود نسخه رایگان نرم‌افزار امنیتی خود را پیش روی کاربران قرار خواهد داد.

این خبر در حالی تحت تاثیر مواضع دولت ایالات متحده آمریکا علیه این موسسه امنیتی قرار گرفت که عرضه آنتی ویروس رایگان این شرکت از امروز، به طور رسمی آغاز شده است.

در حالی که کسپرسکی از سوی مقامات آمریکای در مظان اتهام همکاری با دولت روسیه قرار گرفته است مسئولان این شرکت روسی از عرضه نسخه رایگان آنتی ویروس خود خبر دادند. این محصول جدید با عنوان Kaspersky Free از امروز در ایالات متحده آمریکا، کانادا و چند کشور آسیایی اقیانوسیه‌ای قرار گرفته است. ایگوئن کسپرسکی موسس این شرکت امنیتی با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرده نسخه رایگان آنتی ویروس کسپرسکی در چند ماه آینده پیش روی کاربران سایر کشورهای جهان هم قرار خواهد گرفت. در بیانیه کسپرسکی اینچنین می‌خوانیم:

ما معتقدیم تمامی افراد این حق را دارند که بدون ترس از مشکلات امنیت سایبری زندگی کنند. خبرهای جذاب و باورنکردنی برای شما داریم. عرضه جهانی محصول جدیدی به نامKaspersky Free در دستورکار ما قرار گرفته است. همان‌طور که احتمالا از عنوان این نرم‌افزار متوجه شده‌اید، آنتی ویروس جدید ما به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 به بیان دقیق‌تر، نسخه رایگان آنتی ویروس کسپرسکی در فاز اول پیش روی کاربران آمریکا، کانادا و چند کشور آسیایی اقیانوسیه‌ای قرار خواهد گرفت. در ماه سپتامبر، کاربران هند، هنگ کنگ، خاورمیانه، آفریقا، ترکیه و آمریکای لاتین از این نرم‌افزار بهره‌مند خواهند شد و در فاز بعدی نیز در ماه اکتبر شاهد عرضه Kaspersky Free برای کاربران اروپایی، ژاپن و کره شمالی خواهیم بود. بالاخره در ماه نوامبر نیز این مجموعه نرم‌افزاری در اختیار کاربران ویتنامی و تایلندی قرار خواهد گرفت. عرضه این نرم‌افزار، با بیستمین سالگرد آغاز به کار کسپرسکی در حوزه امنیت مصادف شده است.
البته کسپرسکی روی این نکته هم تاکید داشته که نسخه رایگان، جایگزینی برای نسخه پولی بسته امنیتی این شرکت به حساب نمی‌آید و تنها قابلیت‌های ضروری نظیر ابزارهای حافظت از داده‌ها در زمان پیمایش در فضای وب، بررسی ایمیل و گزینه به روزرسانی خودکار را در اختیار مشتاقان قرار می‌دهد. نکته قابل توجه اینکه نسخه رایگان آنتی ویروس کسپرسکی از قابلیت یادگیری ماشینی هم برای بهبود تجربه کاربران بهره می‌برد. کسپرسکی مدعی شده عرضه نسخه رایگان نرم‌افزار آنتی ویروس این شرکت، با افزایش تعداد نصب می‌تواند به افزایش حجم بزرگ‌داده‌ها منجر شده و در نهایت امر، تکنولوژی یادگیری ماشینی به شکل بهینه‌تری در مرحله بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. بنابر آمار منتشر شده از طرف وب‌سایت این شرکت، در حال حاضر، بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر تحت پوشش تکنولوژی‌های امنیتی این شرکت قرار گرفته‌اند. بر این مبنا، ۲۷۰ هزار شرکت نیز محافظت از داده‌های حساس و مهم خود را به کسپرسکی سپرده‌اند.
کسپرسکی اعلام کرده ۱۸ ماه زمان از سوی متخصصان این شرکت صرف توسعه Kaspersky Freeشده است. این در حالی است که نسخه‌های اولیه این نرم‌افزار، پیش از این در بازارهایی نظیر روسیه، اوکراین، چین و کشورهای اسکاندیناوی عرضه شده بود.
شرکت کسپرسکی که در سال ۱۹۹۷ میلادی تاسیس شده خیلی سریع فرایند رشد را طی کرد تا به یکی از پیشتازان بازار در حوزه تولید نرم‌افزارهای امنیتی مبدل شود. با وجود این، کسپرسکی همواره در مظان اتهام همکاری با سرویس امنیتی فدرال روسیه یا همان FSB قرار داشته است. نگرانی‌ها در این خصوص، به ویژه در سال‌های اخیر و پس از تیره شدن روابط ایالات متحده آمریکا و روسیه بر سر دیدگاه‌های سیاسی متفاوت دو کشور و همچنین اتهام دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی آمریکا و حتی تاثیرگذاری روی نتایج انتخابات به واسطه هک کردن سیستم‌های کامپیوتری، شدت‌ گرفته است.
مسکو بارها دست داشتن در تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی آمریکا را رد کرده است. این در حالی است که کسپرسکی نیز روابط تعریف نشده با دولت روسیه را تکذیب کرده است. این شرکت مدعی شده آمریکا شواهد و مدارک کافی را به منظور اثبات ادعای خود در اختیار ندارد.
در ماه گذشته میلادی افسران FBI حتی به تفتیش منزل کارکنان کسپرسی هم اقدام کردند. در ادامه، دولت ترامپ هم اقدام‌هایی را به‌منظور حذف این شرکت از لیست برندهای تایید شده‌ای که محصولات توسعه‌یافته برپایه تکنولوژی را به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی به فروش می‌رسانند در دستورکار قرارداد. طرحی هم در دستور کنگره آمریکا قرار گرفته که بر مبنای آن وزارت دفاع این کشور حق استفاده از محصولات تولیدی کسپرسکی را نخواهد داشت.
درآمد کسپرکی در قالب حضور و فعالیت در ایالات متحده آمریکا که بیشتر شامل فروش نرم‌افزارهای آنتی ویروس به مشتریان و شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک می‌شود از ۱۶۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۱۵۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ میلادی کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ده + 13 =

*